PhDr. Marian Vlček – lektor, mentor a kouč

  1. Vedomosti podložené univerzitným vzdelaním v odbore so zameraním na psychológiu, filozofiu, manažment a profesijnú etiku.
  2. Dlhoročná prax v sektore obchodu a služieb na riadiacich pozíciách.
  3. Vynikajúce obchodné výsledky dosiahnuté počas doterajšej praxe.
  4. Schopnosť zrozumiteľnou formou vysvetliť preberané témy, tak aby im porozumel aj laik.
  5. Využívanie metód learning by doing.

Svoj cit pre obchod som začal v sebe objavovať v rannej dospelosti a možno aj trošku skôr. Všímal som si praktiky obchodníkov, snažil som sa ich prečítať a pochopiť ich pracovné postupy. V tejto dobe (začiatky 21.storočia 🙂 ) neboli v našich podmienkach dnes už bežné nadnárodné obchodné reťazce, ktoré venovali pozornosť zákazníckemu servisu a preto boli v našej krajine rozšírené najmä metódy vychádzajúce zo sedliackeho rozumu. Ako som začal cestovať po západnej Európe, badal som výrazný rozdiel v poskytovanej úrovni zákazníckeho servisu. Rozdiely vzbudzovali vo mne ešte väčší záujem o danú problematiku . Chcel som sa venovať obchodu po odbornej stránke a neskôr, keď prišlo na výber vysokej školy a jej zamerania, moja voľba bola jasná. Hľadal som kombináciu hlbšej filozofie v kombinácii s psychológiou a manažmentom, čo sa mi podarilo. Netrvalo dlho a pochopil som význam ďalších disciplín spájajúcich sa s mojim štúdiom, ktoré mi pomohli zorientovať sa v ľudských hodnotách, masovej a aj individuálnej komunikácii. Ako správny študent som si našiel počas štúdia prácu v obchodnom sektore a svoje poznatky som si overoval a formoval priamo v praxi. Malo to veľký úspech z pohľadu úspešnosti predaja ale aj môjho štúdia. Z pozície predajcu som sa postupne prepracoval na riadiace pozície, ktorých súčasťou nebol len obchod a komunikácia so zákazníkom ale okrem celého radu povinností aj mentoring pre kolegov a svoj tím . Moje hoby sa stalo mojou prácou a neustále zdokonaľovanie svojej profesionality sa stalo mojou túžbou. Dnes môžem povedať, že v sektore obchodu a koučingu (vrátane mentoringu a lektoringu) mám niekoľkoročné skúsenosti. Obchod je veľmi dynamické prostredie v ktorom malé zaváhanie, môže znamenať priestor pre konkurenciu, ktorá je našim rivalom. Neustále vzdelávanie je neoddeliteľnou súčasťou. Svoje školenia preto staviam na princípoch psychológie a filozofie. Výsledkom sú školenia, ktoré sú kombináciou overených metód s najnovšími trendmi a metódami voči, ktorým nemá spotrebiteľ vytvorenú „imunitu“.

Marian Vlček