PhDr. Marian Vlček – lektor, mentor a kouč
- Vedomosti podložené univerzitným vzdelaním v odbore so zameraním na psychológiu, filozofiu, manažment a profesijnú etiku.
- Dlhoročná prax v sektore obchodu a služieb na riadiacich pozíciách.
- Vynikajúce obchodné výsledky dosiahnuté počas doterajšej praxe.
- Schopnosť zrozumiteľnou formou vysvetliť preberané témy, tak aby im porozumel aj laik.
- Využívanie metód learning by doing.
Svoj cit pre obchod som začal v sebe objavovať v rannej dospelosti a možno aj trošku skôr. Všímal som si praktiky obchodníkov, snažil som sa ich prečítať a pochopiť ich pracovné postupy. V tejto dobe (začiatky 21.storočia 🙂 ) neboli v našich podmienkach dnes už bežné nadnárodné obchodné reťazce, ktoré venovali pozornosť zákazníckemu servisu a preto boli v našej krajine rozšírené najmä metódy vychádzajúce zo sedliackeho rozumu. Ako som začal cestovať po západnej Európe, badal som výrazný rozdiel v poskytovanej úrovni zákazníckeho servisu. Rozdiely vzbudzovali vo mne ešte väčší záujem o danú problematiku . Chcel som sa venovať obchodu po odbornej stránke a neskôr, keď prišlo na výber vysokej školy a jej zamerania, moja voľba bola jasná. Hľadal som kombináciu hlbšej filozofie v kombinácii s psychológiou a manažmentom, čo sa mi podarilo. Netrvalo dlho a pochopil som význam ďalších disciplín spájajúcich sa s mojim štúdiom, ktoré mi pomohli zorientovať sa v ľudských hodnotách, masovej a aj individuálnej komunikácii. Ako správny študent som si našiel počas štúdia prácu v obchodnom sektore a svoje poznatky som si overoval a formoval priamo v praxi. Malo to veľký úspech z pohľadu úspešnosti predaja ale aj môjho štúdia. Z pozície predajcu som sa postupne prepracoval na riadiace pozície, ktorých súčasťou nebol len obchod a komunikácia so zákazníkom ale okrem celého radu povinností aj mentoring pre kolegov a svoj tím . Moje hoby sa stalo mojou prácou a neustále zdokonaľovanie svojej profesionality sa stalo mojou túžbou. Dnes môžem povedať, že v sektore obchodu a koučingu (vrátane mentoringu a lektoringu) mám niekoľkoročné skúsenosti. Obchod je veľmi dynamické prostredie v ktorom malé zaváhanie, môže znamenať priestor pre konkurenciu, ktorá je našim rivalom. Neustále vzdelávanie je neoddeliteľnou súčasťou. Svoje školenia preto staviam na princípoch psychológie a filozofie. Výsledkom sú školenia, ktoré sú kombináciou overených metód s najnovšími trendmi a metódami voči, ktorým nemá spotrebiteľ vytvorenú „imunitu“.
Marian Vlček